Un bon intent VS “intento fallido” de Màrqueting Viral

Vídeo

L’essència del Màrqueting Viral esdevé un vídeo que sembla creat per un amateur, fet amb baix pressupost, però en realitat es tracta d’una campanya publicitària d’una companyia. Un exemple és el vídeo de “Las botas de Ronaldinho, Nike”. Un vídeo que en un principi sembla que un aficionat l’hagi gravat als entrenaments i sigui per fer parodia, però al final es veu que l’anunciant és Nike.

Des del meu punt de vista crec que Nike té molts diners per permitir-se fer un vídeo tant “sense sentit” i poc impactant. Considero una bona idea arribar al públic a través del màrqueting viral, i més si és un vídeo de l’estil que sembla molt camuflat i d’una persona del carrer. Però crec que no aconsegueix que l’audiència es quedi amb l’anunci. Tot i així, va aconseguir una part del que volia que estigués en boca de tots, que és el que no acabo d’entendre perquè no li veig “la gràcia”.

Un exemple que sí que trobo adient, impactant i preparat és el de “Piano stairs” a Suècia. Convertir la rutina d’agafar el metro i passar per aquells passadissos i escales tan sòbries i soses cada dia, en unes escales piano que depèn on trepitgis sona una nota o una altra. Una iniciativa molt innovadora creada per Volkswagen. Va tenir un gran ressò fins sortir als telenotícies de molts països.

Per finalitzar, comentar que exemples com “Amo a Laura” o “El cazador y el oso de Tippex” són accions virals amb èxit. La primera, el públic desconeixia que es tractés d’una contra campanya de MTV i es va creure que pertanyia a la “Asociación Nuevo renacer”. Per tant va aconseguir ressò als mitjans. I el cas segon, el de Tippex, des del principi ja es sabia que es tractava d’un vídeo publicitari de Tippex però igualment va aconseguir que es difongués boca-orella i tingués més de 200.000 reproduccions a Youtube.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s